Together, beyond animal health

Eseu câștigător al Bursei Ceva - de Ana-Maria Bratu, studentă anul VI FMV Cluj-Napoca. E plăcut să simţi că, prin munca pe care o faci, contribui într-o mai mică sau mai mare măsură la bunăstarea planetei.

Proba I de concurs:

Imaginează-ți că ești un proaspăt angajat ca reprezentant medical al companiei și au trecut cele 6 luni de probă. Care crezi ca este rolul tău în organizație și ce obiective îți propui pentru a aduce un plus companiei?

Reprezentant medical la Ceva 

...după cele 6 luni de probă

 

     Mă numesc Bratu Ana-Maria şi sunt oficial reprezentant medical al companiei Ceva Sante Animale. Rolul meu este acela de a fi interfaţa companiei cu clienţii sau posibilii clienţi Ceva. Ţinând cont că Ceva ocupă o poziție pe podium în topul Mondial al companiilor care activează în sectorul farmaceutic veterinar, reprezentarea mea trebuie sa fie una ireproşabilă pentru că, pentru clienţi, eu sunt Ceva. Oamenii obişnuiesc să facă acest tip de asociere în mintea lor şi pun semnul egal între persoana din faţa lor şi compania pe care această persoană o reprezintă. E oarecum “challenging” să te ridici la nivelul companiei , dar în acelaşi timp stimulant. La început mi s-a părut dificil dar, pe măsură ce timpul a trecut, m-am obişnuit şi chiar a început să-mi placă să lucrez cu oamenii. Destul de amuzant acest aspect, ţinând cont că niciodată nu m-am considerat bună la relaţionarea cu oamenii, deși majoritatea persoanelor cu care am intrat în contact m-au plăcut şi am primit numai feedback-uri pozitive.  Probabil că fac parte din categoria norocoasă a oamenilor care se fac uşor plăcuţi,  asta datorându-se şi faptului că sunt o persoană politicoasă, cu mult bun simţ , pozitivă şi mereu cu zâmbetul pe buze , cu care se poate discuta serios, dar cu care se poate şi glumi în egală măsură, în funcţie de contextul dat.

Principala mea activitatea este aceea de a promova produsele companiei pe o arie geografică specifică. Asta include destul de mult călătorit prin ţară și nu mă deranjează deloc, pentru că, deși sunt fată , îmi face plăcere să conduc şi mai ales să călătoresc. Nu mi-a fost groază deloc să pornesc singură la drum lung prima dată ca reprezentant medical pentru că eram deja obişnuită din facultate să străbat aproximativ 700 de km Tulcea-Cluj/Cluj-Tulcea în fiecare vacanţă, ceea ce m-a ajutat să trec uşor peste acest aspect al meseriei.

     Pe lângă rolul de a  promova cu succes toate produsele companiei, îmi revine şi atribuţia de a cunoaşte foarte bine fiecare caracteristică a acestor produse pe care urmează să le recomand. La început nu înţelegeam sensul învăţării pe de rost a caracteristicilor care nu interesează pe nimeni şi consideram că ar trebui să mă limitez doar la informaţiile relevante. Însă, ulterior, mi-am dat seama că, această cunoaştere în detaliu a produselor, nu este pentru a-l obosi pe client cu detalii inutile, care, probabil, nu-l interesează, ci are rolul de a mă ghida pe mine, în funcţie de nevoile consumatorului, spre oferirea unei soluţii care îndeplineşte aceste caracteristici şi care, probabil, va fi produsul achiziţionat, câştigând astfel timp, care este destul de important în această profesie. Cunoscând foarte bine produsele pe care le promovezi, ai șansa să faci faţă situațiilor mai incomode, când îţi sunt puse diverse întrebări, la care ar fi de preferat să ştii să răspunzi,  evitând astfel o situaţie jenantă, pentru că nimănui nu-i place să fie pus într-o astfel de ipostază, nu-i aşa?

Alt lucru care l-am învăţat, şi care mă ajută în practicarea meseriei de reprezentant medical, este acela că pe cumpărător nu-l interesează problemele mele. Astfel, faptul că trec printr-o perioada proastă, că sunt obosită, sau orice alt motiv care duce la scăderea entuziasmului folosit în prezentarea produselor, chiar şi monotonia că repet a 100-a oară acelaşi lucru, va duce totodată şi la scăderea şanselor de reuşită a acelei întâlniri. Clientul nu trebuie să suporte proasta mea dispoziţie, lucru destul de normal dacă stai să te gândeşti obiectiv la acest aspect. De aceea sunt mereu pozitivă şi entuziasmată pentru fiecare prezentare, plus că mă ajută să nu fac riduri, iar aspectul e un alt criteriu de luat în calcul în acest job, glumesc… Deşi, felul în care te prezinţi dă dovadă de profesionalism si respect, iar oamenii apreciază asta iar şansele de a fi luat în serios cresc considerabil.

Pe lângă faptul că planific clasicile întâlniri cu diverşi clienţi din sectorul veterinar, lunar particip la adunările generale ale companiei unde îmi prezint activitatea din luna respectivă și ascult propunerile și obiectivele Companiei pentru perioada ce urmează. De sărbători, aşa cum este tradiţia, împărţim materiale promoţionale dar şi de mulțumire clienţilor noştri fideli, o strategie foarte bună de marketing, care realizează o legătură între client şi companie și care se traduce prin fidelizarea acestora faţă de companie. Semestrial, particip la prezentări educaţionale care au loc la Facultăţile de profil din ţară sau la diferite Congrese naţionale sau internaţionale de medicină veterinară.

Ce îmi place la acest job, este faptul că este bazat pe performanţă. Cu cât eşti mai implicat şi îţi faci treaba mai bine, cu atât vei fi răsplătit pe măsura interesului pe care l-ai acordat. Mi se pare acest aspect foarte important pentru că este în concordanţă cu ideologia în care cred şi anume că performanţa ar trebui răsplătită iar mediocritatea şi dezinteresul nu. Legat de acest context intervine faptul că trebuie să ştii să fii competitiv. Din punctul meu de vedere, este destul de greşit înţelesul competiţiei pe piața medicală farmaceutică. A fi competitiv înseamnă să îţi doreşti să fii/ devii mai bun ca adversarul. Nimic greşit până aici însă, diferenţa o face drumul pe care îl alegi în depăşirea adversarului. Pentru mine, a fi competitiv, reprezintă dorinţa de a fi mai bun şi lucrurile pe care le fac eu pentru a mă dezvolta pe mine în acest sens, şi nu evidenţierea defectelor adversarului care m-ar pune pe mine într-o lumină mai bună. Mereu am considerat că bunul simț şi onestitatea, vor fi mereu apreciate şi, indiferent de cât de mare e competiţia, trebuie să existe mereu nişte linii trase după lucrurile care depăşesc etica şi moralitatea şi să nu se ajungă în astfel de situaţii.

Îmi place faptul că mă regăsesc în viziunea companiei Ceva, Together, beyond animal health şi anume că sănătatea animalelor, a oamenilor şi a mediului sunt legate între ele, depinzând una de cealaltă ca un domino, și protejând animalele, ne protejăm pe noi. E plăcut să simţi că, prin munca pe care o faci, contribui într-o mai mică sau mai mare măsură la bunăstarea planetei. Te face să simţi că ai un scop şi că ceea ce faci e mai important şi mai onorabil decât pare la prima vedere. Iar faptul că lucrez pentru o companie mondială care promovează acest tip de gândire într-o manieră responsabilă şi etică, mă face să mă trezesc în fiecare dimineaţă şi să merg cu bucurie la job.

Oamenii nu sunt greu de motivat dar pentru asta trebuie să li se dea un scop nobil, să simtă că fac o diferenţă prin prestarea serviciilor pe care le oferă. Propunerea mea pentru companie ar fi această posibilitate de a implica angajaţii în diverse proiecte intra sau extra-comunitare, care să ne ajute să ne dezvoltăm profesional şi personal. Astfel, diferite schimburi de experinţă cu echipele Ceva din alte ţări, programe şi campanii umanitare, team-buildinguri, ar fi binevenite şi foarte apreciate. Astfel, s-ar lega conexiuni strânse între membrii companiei şi te-ar face să simţi că faci parte dintr-o mare familie, familia Ceva, şi că lucraţi împreună pentru acelaşi scop.

Rezumând totul, ceea ce urmăresc eu ca reprezentant medical Ceva este, pe lângă îndeplinirea targetului lunar, dorinţa de a face bine ceea ce fac, oferind astfel servicii de calitate, care vor aduce un plus companiei.

 

Ana-Maria Bratu

Studentă anul VI

Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară,

Facultatea de Medicină Veterinară, Cluj-Napoca, România;

Sus